آموزش و تدریس خصوصی زبان های خارجی

بهترین مرکز تدریس و آموزش خصوصی زبان های خارجی.آموزش خصوصی مکالمه زبان های خارجی

آموزش و تدریس خصوصی زبان های خارجی

بهترین مرکز تدریس و آموزش خصوصی زبان های خارجی.آموزش خصوصی مکالمه زبان های خارجی

ارزیابی نمرات آزمون آیلتس چگونه است؟

بازه نمرات در آزمون آیلتس توسط عددی بین 0 تا 9 تعیین می گردد و نمره ای که در IELTS به دست می آورید، بیانگر میزان توانایی و مهارت شما در به کار بردن زبان انگلیسی می باشد که تا دو سال معتبر خواهد بود. برای اکثر افراد این سوال به وجود می آید که تفسیر این نمرات چگونه است، برای مثال دانشگاه هایی که برای پذیرش از آنها آیلتس 7 را قبول می کنند، چگونه این نمره را مورد ارزیابی قرار میدهند؟

تفسیر نمرات آزمون آیلتس

نمره 9 : میزان تسلط و دانش زبانی کسی که چنین نمره ای را بدست آورده ، در حد عالی است؛ یعنی به راحتی می تواند زبان انگلیسی را صحبت کند و در مورد موضوعات مختلف انرا به کار ببرد، تلفظ واژه ها بسیار روان و راحت می باشد و هیچ گونه اشتباهی در مکالمه کردن وی وجود ندارد و همچنین بر مهارت شنیداری و گرامر نیز کاملا مسلط است.

نمره 8 : این نمره در آزمون آیلتس به عنوان " بسیار خوب " تلقی می شود، در واقع کسی که از دانش زبان انگلیسی برخوردار است و بر آن مسلط می باشد اما گاهی نیز دچار اشتباهات گرامری و یا نقص هایی در مکالمه می گردد. مهارت شنیداری وی خوب است اما امکان دارد در برخی موارد با تاخیر متوجه موضوعات شود، اما به طور کلی نمره ی 8 IELTS  امتیاز بسیار خوب و راضی کننده ای است.

نمره 7:  " خوب " ، اگر توانسته اید در آزمون آیلتس نمره ی 7 دریافت کنید یعنی به میزان هشتاد درصد بر درک مطلب، مکالمه و استفاده از زبان انگلیسی مسلط هستید هرچند گاهی در زمینه ی استفاده ی مناسب ازواژگان و مهارت شنیداری ضعیف عمل می کنید.

نمره 6: به معنای " نسبتا خوب "، یعنی شما هفتاد درصد به  واژگان، گرامر و مکالمات انگلیسی مسلط هستید و می توانید به خوبی از این زبان استفاده کنید اما در مواقعی که با بحث های تخصصی تر مواجه شوید، دچار اشتباه می شوید.

نمره 5:  " متوسط "، نشانگر این است که فرد شرکت کننده در آزمون آیلتس به میزان متوسطی بر زبان انگلیسی تسلط دارد و در مباحث تخصصی فقط می تواند یک درک کلی از مطلب داشته باشد و معمولا دچار اشتباه می شود.  نمرات کمتر از 5 نشان دهنده ی سطح زبانی ضعیف و مبتدی به همراه اشتباهات خیلی زیاد می باشد.