آموزش و تدریس خصوصی زبان های خارجی

بهترین مرکز تدریس و آموزش خصوصی زبان های خارجی.آموزش خصوصی مکالمه زبان های خارجی

آموزش و تدریس خصوصی زبان های خارجی

بهترین مرکز تدریس و آموزش خصوصی زبان های خارجی.آموزش خصوصی مکالمه زبان های خارجی

روش های افزایش انگیزه برای یادگیری زبان

معمولا همه ی ما در ابتدای مسیر آموختن و یادگیری یک مهارت یا زبان جدید به اندازه ی بسیار زیادی هیجان و شوق داریم ولی به مرور زمان مخصوصا وقتی که اندکی با سختی های ان مسیر درگیر می شویم، امکان دارد که آن شوق اولیه یا انگیزه کاهش یابد. همین موضوع می تواند به صورت مستقیم بر روی عملکرد ما تاثیر بگذارد. چه بسیا افرادی که علاقمند به یادگیری زبان هستند اما پس از مدتی به دلیل اینکه انگیزه ی آن ها کم می شود، آن مسیر را رها می کنند و از هدف خود دست می کشند.

توصیه ی موسسه زبان آموزان پیشرو به چنین افرادی این است که در پی یافتن راه حل هایی اساسی به جهت افزایش انگیزه برای آموختن زبان باشند و سعی کنند بیاموزند که با استفاده از چه تکنیک هایی خواهند توانست میزان شوق و هیجان خود را در طول پروسه ی یادگیری زبان ثابت نگه دارند و البته موجبات افزایش آن را فراهم کنند. به راستی چگونه می توان در طول مدت زمان لازم برای آموختن که معمولا مدت کمی نیز نخواهد بود، انگیزه ی خود را حفظ کرد؟ شاید پاسخ به این سوال برای بسیاری از افراد سخت باشد اما ما راه حل هایی کاربردی برایتان داریم.

  • زمان های کوتاه روزانه ( پیوسته و مستمر ) برای مطالعه و یادگیری زبان جدید در نظر بگیرید. مدت زمانی که به صورت روزانه صرف مطالعه و مرور آموخته هایتان می کنید، نباید بیش از حد طولانی باشد؛ زیرا در این صورت این کار برایتان خسته کننده خواهد شد و مغز شما نیز در جهت راحت طلبی عمل خواهد کرد و قطعا با کاهش تمرکز و انگیزه مواجه می شوید.
  • برای خود پاداش هایی در نظر بگیرید که مثلا به ازای مطالعه یا یادگیری زبان حتی اگر در حد چند کلمه یا چند جمله یا یک بخش از کتاب درسی باشد، یک جایزه به خودتان می دهید. این جایزه می تواند پرداختن به کار یا تفریحی باشد که بیش از هر چیزی به شما انرژی می دهد.
  • شما می توانید از کلاس های آموزش و تدریس خصوصی زبان موسسه زبان آموزان پیشرو استفاده نمایید که در این صورت مطابق با برنامه ریزی که مدرس به شما ارائه می دهد عمل خواهید کرد و همین موضوع می تواند یک عامل مهم در حفظ نمودن انگیزه ی شما برای ادامه ی پروسه ی یادگیری زبان باشد.

منبع :

روش های افزایش انگیزه برای یادگیری زبان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.